Liczba wyświetleń wykładnikiem popularności kanału na youtube

Youtube to chyba najpopularniejsza witryna internetowa na świecie, a aplikacje na telefony, tablety i telewizory sprawiają, że jest dostępna praktycznie wszędzie. Przykładowo można sobie posłuchać muzyki w drodze do pracy lub obejrzeć śmieszny filmik na spotkaniu z przyjaciółmi. Zapewne każdy użytkownik serwisu ma swojego ulubionego youtubera lub jakiś ciekawy kanał tematyczny, ale czy ktoś zastanawiał się, ile pracy musi włożyć youtuber, aby jego kanał osiągnął dużą popularność?

Nie wystarczy założenie samego kanału. Treści muszą być na tyle ciekawe, by przyciągnąć użytkowników, trzeba wiedzieć jak wypozycjonować swój kanał, aby filmy wyświetlały się wysoko w wynikach wyszukiwania. Czasami wystarczy, że kanał tematyczny założą osoby, które już wcześniej były znane i błyskawicznie osiągną ogromną popularność. Za przykład może tu posłużyć Kanał Sportowy, którego właścicielami są Mateusz Borek, Tomasz Smokowski, Michał Pol i Krzysztof Stanowski. Jednak nie każdy jest tak znany jak popularni dziennikarze sportowi. Jeśli kanał youtubowy przyciągnie dużą liczbę odbiorców i codziennie będzie generował ogromną ilość wyświetleń, to może się to przyczynić do uzyskania reklamodawców i zyski dla prowadzących kanał. Duża liczba wyświetleń oznacza też zarobek za wyświetlanie reklam. Im większa popularność, tym większy będzie przypływ gotówki. Dlatego nie powinniśmy się irytować, gdy przed wyświetleniem naszego ulubionego filmiku pojawi się jedna lub dwie reklamy. Chyba należy się jakieś wynagrodzenie osobom, które dostarczają nam interesujących nas treści.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*